mandag 30. mai 2011

Start dato: 12 juli fra abisko(tornetrask)

starter dagen med fly fra Bodø og så drar jeg nordover til Narvik hvor jeg tar toget opp til Abisko. skal handle litt mat for 1 dag så basere jeg på fiske resten av dagene men det er muligheter for å kjøpe mat på hyttene her inne.
så det kommer jeg til å bruke meg av. Også siden at etappene blir lange og tunge blir jeg å bruke noe som heter for beef jerky reint tørka biff dette e steikanes godt.

det meste er i boks nå

men har flere planer før Abisko tur.

først så håper jeg på jeg skal sykle igjennom Lofoten by night for å oppleve midtnattssola på nærthold sover i telt langs veien og i bussskur på regnværsdager. da tar je gbåt fra bodø til moskenes så til Svolvær 2 dager tur så drar jeg hjem tiol Steigen for å sykle rundt engeløya, øya har stor historisk bakgrunn fra krigen her skal besøke steigen gamleste steinkirke og se på sagaspillet fra vikingetiden. så blir det vel en guidet tur gjennom batterie dietl som tyskeren brukte under krigen.


så tenker jeg det blir litt grotte vandring i salten området sør for Bodø. pluss noen tindeturer på Stetinden Hamarøyskaftet. viss dette høres spennende ut så følg med på bloggen min.

under alle disse turene skal jeg filme og lage dokumentarfilm til vintern. om områdene i salten og ofoten vi bor rundt en sjelden perle som få benyter seg av.